نظریه «زیبایی‌شناسی دریافت» و نقد و بلاغت اسلامی

زینب اکبری؛ داوود اسپرهم

دوره 4، شماره 1 ، تیر 1398، ، صفحه 70-51

https://doi.org/10.30473/prl.2019.5775

چکیده
  برخلاف رویکردهای گذشته به متون که غالباً یا ناظر به «متن» و یا «مؤلف متن» بودند، از رویکردهای امروزین نقد ادبی، پرداختن به «خوانندۀ متن» و بحث از نقشِ خواننده در معنی‌گذاریِ متن است. این دسته از نظریه‌ها برآنند که متن معنی یـا معـانی ثابـتی نـدارد بلکـه معـانی محصول خلاقیت خواننده‌اند. از مهم‌ترین مکاتب نظری امروز ...  بیشتر